لذّت حیات

کسی که در زندگی لذّت نمی برد، انسانی مُرده است ...

لذّت حیات

کسی که در زندگی لذّت نمی برد، انسانی مُرده است ...

لذّت در زندگی چیست و شامل کدام لذّت هاست؟ بالاترین سطح و حدّ لذّت تا کجاست؟ اصلاً مگر لذّت، تَه دارد؟

غم عصر جمعه‏

بعضى مواقع در عصر روزهاى جمعه احساس کسالت و افسردگى مى‏کنید زیرا در عصرهاى جمعه از یک طرف راه انس با عالم غیب بیشتر فراهم است و روح ما آن را احساس مى‏کند و از طرف دیگر از آن غافلیم و خود را مشغول زندگى دنیایى کرده ‏ایم. به طورى که روح از یک طرف احساس مى‏کند باید در عالم دیگرى به سر ببرد و دلش در حال و هواى آنجاست ولى از طرف دیگر ما آن را مشغول بازى‏ هاى دنیایى کرده‏ ایم و در نتیجه از جاى اصلى‏ اش که حضور در عالم غیب است محروم شده است. ما با توجه بیش از حد به بدن، خود را آماده نکرده ‏ایم تا در عصر جمعه با عالم غیب و امام زمان مان انس بگیریم و به همین جهت در خود احساس ناراحتى مى‏کنیم، در حالى‏که اگر در طول هفته مراقبت‏ ها و مواظبت ‏هاى لازم را انجام مى‏دادیم و روح خود را براى انس با عالم غیب و معنویت آماده مى‏کردیم، نه‏ تنها عصر جمعه برایمان غمناک نبود، بلکه نسبت به سایر روزها از آرامش و نشاط بیشترى برخوردار مى‏شدیم به طورى که احساس مى‏کردیم در تنهایى عصر جمعه به گمشده‏ ى خود دست یافته‏ ایم.

عصر جمعه شبیه عصر یک زندگى است که باید انسان در روزهاى آخر زندگى، خود را آماده کرده باشد از این دنیا به عالم غیب و معنویت سفر کند و با شادى‏ هاى قیامتى روبه ‏رو شود. اگر در زندگى- که در واقع یک جمعه بیشتر نیست- خود را براى ورود به عالم غیب و قیامت آماده کرده باشید، در عصر زندگى آرامش خوبى را در خود احساس مى‏کنید و روزشمارى مى‏کنید که هرچه زودتر به ‏سوى عالم غیب بروید و راز و رمزهاى آن‏جا را بیشتر بشناسید و در آن دنیاى فوق‏ العاده گسترده با زیباترین حقایق به ‏سر ببرید. ولى اگر در طول زندگى، خود را براى ورود به عالم غیب آماده نکرده باشیم، چقدر روبه ‏روشدن با پیرى و برزخ و قیامت براى ما وحشتناک خواهد شد و چقدر روح ما با آن شرایط احساس ناهماهنگى مى‏کند و عملًا انسان در آن حالت با تمام عذاب‏ هایى که خداوند در قرآن از آن‏ها خبر داده روبه‏رو مى‏شود.

جوان و انتخاب بزرگ، ص: ۵۸ و ۵۹


نظرات  (۱)

اکثر مردم گوش می دهند، نه برای فهمیدن

بلکه گوش می دهند برای جواب دادن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی